Lenas blogg

Friday, March 19, 2010

Lotto-millionær, ja takk!

I det siste har jeg begynt å kjøpe Lotto og Viking-lotto hver uke. og så går jeg rundt og fantaserer om at jeg skal vinne. For tenk om!! Hva ville jeg gjort da? Jeg vet med meg selv at jeg ville vært raus. Men det er vel lett å si nå.. Jeg ville betalt ned mine foreldres lån, samt vårt eget, selvsagt! Og så måtte det blitt MYE reising, MYE! Og mindre jobbing. Ca. 50% kunne jeg trivdes med. Helt sikkert :-) Veldedighet måtte fått sin del. Sparing til guttenes fremtid, selvsagt. Hmmm.... Måtte vunnet minst 9 mill. for å dekke alle planlagte utgifter.. :-) Jeg har hørt flere ganger at optimister vinner mer, har mer "flaks" enn pessimister. Så jeg driver og tenker at "jeg vinner nok", "klart jeg kan vinne" :-) Det har ikke hjulpet så langt, men det kommer nok. Bare vent :-) For jeg har vanskelig for å tro at penger ikke gir lykke i livet. Hvor deilig må det ikke være å slippe økonomiske bekymringer!!?? Jeg vet hva det er å ikke ha god råd, har erfart det. Så jeg hadde jo satt pris på pengene selv om de var i overflod! (?). For all del, vi har alt vi trenger. Vi har bestillt sydentur til sommeren, vi kjøpte nettopp ny (brukt) bil, vi bor i et toppers hus og sparer et minimalt beløp til guttene hver måned. Vi har det godt. Men hva om vi slapp å bekymre oss i slutten av hver måned, for at pengene ikke skal strekke til fram til neste lønning? For en luksus!



Jeg MÅ bare få komme med en liten pekefinger her; Hvis du har en noenlunde anstendig lønnsinntekt, så håper jeg virkelig du gir et par kroner til veldedighet hver måned! For selv om jeg "klager" på økonomien, så vet jeg at jeg har det fordømt bra i forhold til vanvittig mange andre her i verden! Kan anbefale Redd Barna, Leger uten grenser, Unicef og mange fler.. Sett i gang hvis du ikke allerede gir! Det var dagens "moralpreken"..



Nå er jeg en små-kjip mamma.. Synes det er helt digg at Tv`en står på, slik at jeg får sitte foran pc`en og drikke kaffe. Men det er ikke lenge siden jeg hoppet rundt på gulvet og danset vilt til disco-musikk sammen med lille P.  Han spurte om vi ikke skulle danse mer nå som barne-tv var slutt, men da var futten gått ut av meg.. Kommer til å sovne før ungene i kveld! (La meg litt før 24.00 og stod opp 04.30..).
Blir jo ekstra  trøtt av den Baileys-skvetten jeg hadde oppi kaffe-koppen (men; nam!) :-).

Ha en fortreffelig fredags-kveld!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home