Lenas blogg

Saturday, March 27, 2010

EN HERLIG LØRDAGS MORGEN

Oh, what a beautiful morning!! Våkner opp kl. 07.30 og solen har stått opp!! Nå er himmelen blå, solen skinner og jeg er skikkelig klar for en herlig lørdag. Litt ironisk at jeg ikke vet hva vi skal finne på i dag... Har tross alt laget en lang liste over "things to do" i helgen :-)
Før jeg stod opp i dag hadde jeg bestemt meg for (ATTER EN GANG!) å begynne med ny "diett". Jeg skal forsøke å halvere matinntaket. Altså: I stedet for to skiver til frokost og lunsj, blir det en skive. I stedet for en svær middagsposjon, blir det en liten... Nå har jeg akkurat spist ferdig frokosten min, det ble to tykke skiver med smør og brunost :-)) Må bare flire av meg selv. Det jeg egentlig trenger er mer trim! Men det er så TILTAK!

Nå er Petter på sykkeltur med et par kollegaer. De skal være med på Nordsjørittet og må trene seg litt opp. Veldig bra!
Jeg fant ut i dette øyeblikk at det skal jeg begynne med igjen; å sykle. Gjorde det mye i fjor. Kjøpte ny, kjekk sykkel, sykkelbukse etc. Er bare å komme i gang, så blir jeg litt "bitt av basillen". I hvert fall for en stund.. :-) Jeg passer godt til betegnelsen "vinglepetter". Har alltid vært litt sånn. Selv da jeg var liten drev jeg stadig vekk og bestemte meg for ting jeg ville begynne med, og så ombestemte jeg meg like fort.. Begynte på turn, fotball, karate... Ingenting varte spesielt lenge. Alikevel; jeg gjennomfører ting jeg virkelig går inn for. Og er ikke så vinglete når det gjelder meninger og standpunkter i livet. Der er jeg sikkert litt for "bastant" igjen.. :-)
Nå gleder jeg meg veldig til påskeferie. Ska på jobb mandag og tirsdag, så er det fri. Skal bli herrrlig :-) Gleder meg spesielt til påskeaften. Det er så gøy å styre med påske-egg-jakt. Jeg tegner kart til guttene og gjemmer egget godt. Så står de tidlig opp og farer rundt i huset og leter. Håper selvsagt at påskeharen husker på meg og da.. :-))
Nå vil jeg ut i solen!
Ha en fortreffelig, fin lørdag :-)





0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home