Lenas blogg

Sunday, March 21, 2010

En strålende helg :-)

For en strålende helg dette har vært! Vårstemning i luften. Masse kjekke aktiviteter med store og små. Vi har vært både kulturelle, kreative, sosiale, fått frisk luft, spist god mat og slappet av. Meget fornøyd. I kveld blir det sofa og tv. Det passer meg også utmerket :-) Og så er det bare en uke igjen til påske! Livet er herlig :-)))


Synes denne var litt fin :-) God påske...:-)

Denne er forresten enda finere:



Jeg har lyst til å lage en "aktivitetskalender/ tips til aktiviteter" for barnefamilier. Det finnes mange sider som "Hva skjer" og lignende. Der div. events annonseres. Men det står så lite på disse sidene. Man må ofte leite seg fram sjøl for å finne ut hvilke ting som er verdt å finne på i helger og ferier. Tror ofte og at det er arrangører av div. aktiviteter som er lite flinke å markedsføre seg selv. Men egentlig så skjer det mye kjekt rundt omkring i distriktet hvis man bare vet om det. Og så er det mange "faste" aktiviteter og turer o.l. som er verdt å vite om for de som har barn. Kanskje jeg kan få til noe sånt? Får tenke litt på saken :-)

Det jeg savner litt, er å kunne gå mer på besøk til folk, og å få mer besøk. Da jeg var liten husker jeg at hver eneste helg var vi rundt på besøk eller hadde besøk. Da trengte vi ikke en skriftlig avtale 4 uker i forveien. Vi bare "svingte innom" og tok en kopp kaffe. Eller, hvis det ikke passet akkurat da, så gikk vi til noen andre i stedet... :-) Hvis noen plutselig skulle ringe på døren her, så hadde det jo bare vært kos. Hvis vi bare er hjemme alikevel. Det er det bare pappa som kan finne på etterhvert (det var jo han som tok oss med på denne typen "stikke-innom-besøk" nå vi var små). Han kan komme uanmeldt, men desverre er jo det uhyre sjelden det og. Det å måtte avtale på forhånd gjør jo og at vi er sjeldnere hjemme hos noen enn vi var før. Det koster mer å holde kontakt med folk, når du må "presses inn" i avtaleboken for å kunne møtes.. Kjekt med SMS og Facebook. Men ikke det samme.  Nei, velkommen innom hos oss. Jeg blir ikke sur hvis kjekke folk plutselig står på døren og vil ha en kopp kaffe :-))

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

så enig, så enig Lena! Velkommen innom, alltid!!!:))

Hilde

Sunday, March 21, 2010  
Anonymous Anonymous said...

Jeg er så enig, så enig! Bare kom, dere er alltid velkomne på kaffe hos oss:-) Og vi kan absolutt bli flinkere vi og. Og en aktivitetskalender hørtes riktig lurt ut. Kjenner jeg deg, så klarer du nok å sette sammen noe flott! Keep up the good work!
Klem Merethe

Sunday, March 21, 2010  
Anonymous Anonymous said...

Herlig liten påske/aktivitet/besøks-oppdatering :) Må vel innrømme jeg ofte er litt vanskelig å booke inn, men er enig med deg.... Synes også du absolutt skal legge deg i selen og sette opp en aktivitetskalender! Selv om jeg ikke kan bidra med så mye barnefamilie-aktigt, tror jeg mange hadde likt skikkelige oppdateringer - særlig hvis du kan anbefale dem selv - Lenas kvalitetsstempel ;) SW.

Tuesday, March 23, 2010  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home