Lenas blogg

Saturday, April 17, 2010

Vulkaner og sånt..

Hmm.. I dag var vi på biblioteket (igjen) og leverte og lånte bøker. Jeg fant fram en bok om vulkaner som jeg har bladd litt i nå, og det var ikke bare "lystig". Blant annet står det at "Aske-og støvskyer fra Tamboras utbrudd i Indonesia i 1815 førte til et fall i temperaturen verden over på 1, 1 grader..... Året etter ble kjent som "Året uten sommer".... Vulkansk støv kan bli svevende i atmosfæren i årevis".
Ser blant annet på facebook at mange er "stuck" rundt om i verden, eller må reise med buss, båt og tog. Petter skulle egentlig til Palermo i morgen, men det har blitt utsatt. Neste helg skal jeg til København. Håper inderlig at det ikke blir avlyst!!



Lille P. lånte følgende bøker: Prompeboken og Bæsje boken... Artig.. :-) Stor J. Lånte "Været og naturkreftene". De er temmelig forskjellige de to guttene mine! :-))

I går kveld var jeg hos en venninne som hadde bursdagsfest. Veldig kos. Liker så godt når folk lager litt "leker" til festen. Vi hadde quiz med "kjenn igjen sang og artist", "kjenn igjen kjente ansikter", "fullfør ordtak" og et par ekstra spørsmål. Rart å se hvor mye konkurranse-instinkt folk har. Alltid noen som har litt mer enn andre. Og noen som har mer enn det som kanskje er sunt.. :-))

Nå står Petter og lille P. og baker boller. Petter baker stort sett uten oppskrift, og det skjer aldri at det blir misslykket. Jeg må ha oppskrift, følger den til punkt og prikke og alikevel hender det stadig vekk at det ikke blir vellykket.. Jeg glemmer en viktig ingrediens, i følge Petter.. Kjærlighet... Stemmer nok litt det. Jeg lager mat av praktiske årsaker. Ikke fordi det er kjekt.. Lærer meg nok det og en gang. Å lage mat "med hjertet" :-)



I dag er det sofa-kos med skrekkelige mengder med godteri som står på programmet. Og det passer meg utmerket :-)) Det ble aldri noe "aktivitets-program" på meg denne helgen. Lover å lage nytt til helgen om 2 uker (neste helg skal jeg alikevel ikke være hjemme..).

Ha en fortsatt strålende helg!! Og tvi, tvi til alle som skal reise med fly de nærmeste dagene!



Lena.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home