Lenas blogg

Sunday, December 4, 2011

Jule-mamma..

Så tenner vi to lys i dag... 

Utrolig så mye stemning det er i stearinlys. Sitter med tente adventslys og diverse julelys rundt meg, og kjenner julestemningen komme krypende :-)



Det er 4. desember, og nedtellingen til jul er i gang. Guttene her har hver sin Lego-kalender, pluss gavekalender med gave annenhver dag.
Gavekalenderen har de fått av mormor :-) Hun har handlet inn småting i løpet av året, med tanke på guttene, så selv om hun ikke får flydd rundt og handlet mye nå, klarte hun å få i stand kalenderen.
Jeg tror ikke jeg kjenner mange som er så "julete" som min mor. Hun er helt utrolig opptatt av at alle tradisjoner skal holdes vedlike i julen.
Forrige helg var det jo første advent, og da ønsket hun å være hjemme fra sykehuset i helgen. Jeg er nesten bombesikker på at det var i ren "panikk" over tanken på at huset skulle stå upyntet i juletiden.. Hun stavret seg inn døren, fredag ettermiddag. Hadde ikke vært hjemme på 8 uker. Og det første hun ber meg om, er å bære opp kassene med julepynt.. :-)
Det gikk fint å være hjemme. Jeg var jo innom jevnt og trutt og hjalp til med diverse, og sjekket at alt var ok. Søndagen var hun ganske dårlig igjen. Svettet, var kvalm, verket.. Allikevel finner jeg henne sittende på kjøkkenet og hakke mandler.. Måtte jo bake litt julekaker, kan skjønne... "Eg tar bare litt om gangen"... :-)
Men jeg er så utrolig glad for at denne julen blir likest mulig andre juler, med ekte mamma-kaker, mamma-pynt og kos. For det er kanskje den tiden som blir vondest og tøffest når mamma blir borte. Jul uten mamma, "jule-mamma", det kan jeg ikke forestille meg :-( Så denne jule skal NYTES og legges på minnet. La oss bare få gode dager i desember! Det er mitt største jule-ønske!!



Lena.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home