Lenas blogg

Friday, December 23, 2011

Nå er klokken over 24,00, Så nå er det 24.12.- Julaften! GOD JUL til dere alle!! 
Her har vi både vaska gølv og pynta tre, og satt og kvilte ei stund...



Det er en underlig følelse jeg har denne julen. jeg vil i grunnen bare at den skal være over, samtidig som jeg ser fram til diverse familieselskap og god mat.

Det er akkurat som om dette som har hendt, ikke blir ordentlig avsluttet før året er omme. Det stemmer jo nokså godt i bokstavelig forstand og, for mammas urne skal settes ned den 28.12., og det er først da hun er ordentlig gravlagt. I tillegg står mammas hus fortsatt pyntet til jul, og julegavene fra henne skal åpnes i morgen. 

Jeg tenker at når 2011 er over, er det endelige farvel med mamma over, og huset hennes må ryddes og tømmes etterhvert. Slik det er nå, orker jeg ikke tanken på å begynne å rydde vekk noe som helst. Sengetøyet lukter fortsatt av mamma. Pynten og huset er fortsatt så mamma som det kan bli, og det er vanskelig å innstille seg på at det skal være på noen annen måte.

Humøret og formen svinger mye ennå. Det er lett å ta til tårene, for det føles veldig meningsløst og tomt. men etter begravelsen, har det gått lettere allikevel. Og jeg har tross alt to gutter her som gleder seg til jul. Det skal ikke tas fra dem!!

I morgen skal vi til graven og tenne lys og legge på en jule-krans. Så er det bare å fokusere på alt som er fint med jul, og å glede seg sammen med guttene.



Ønsker dere alle en fredelig, vidunderlig og strålende GOD JUL!!!!!!!!!!

STOR klem fra Lena.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home