Lenas blogg

Saturday, December 31, 2011

Takk for det gamle..

Nyttår, nytt år, nye muligheter, blanke ark... 

2011 har vært et annerledes år. Det har faktisk skjedd mye fint dette året og. Mange gode minner og fine opplevelse. Mye å ta med seg videre inn i det nye året.

Men sterkest av alle minner og opplevelser er, naturlig nok, at det var det året vi mistet mamma. Det året vi fikk de beste, og verste, dagene sammen med henne. Det har bare gått tre uker siden hun sovnet inn. Det er rart, for nå føles det plutselig så lenge siden. Disse tre ukene har vært fylt av så mye tårer, latter, mimring, bilder, lukter og tanker at det føles som det har vart mye lenger. Allikevel har det gått fort.. Og jeg drømmer stadig vekk at mamma er her, eller at hun kommer tilbake. Jeg håper nesten på "tegn" fra henne- noe som viser at "jeg er her med dere", samtidig så tror jeg jo ikke det går. Jeg tror ikke mennesker "går igjen", men at de er med oss på et eller annet vis, etter at de har gått bort. Det er det ingen tvil om- for i tanker, følelser og minner har mamma alltid en STOR plass hos meg, og mange andre, alltid. HJELP så utrolig jeg savner henne- mange ganger hver dag!

Jonatan og mormor på Sollifjellet, august 2010


Det har skjedd mye verre ting i 2011. 22. juli er det verste vi i Norge har opplevd i år, og det setter ting i perspektiv. Mange opplever fæle ting, mye verre ting enn hva jeg noen gang har opplevd. Og vi kommer oss igjennom det, livet går videre...

Det som kanskje står sterkest av positive opplevelser i år, er "oppdagelsen" av hvor mange gode, fantastiske mennesker som finnes her i verden. Etter 22, juli var det et samhold, en innsats, medfølelse og omsorg blant folk som ingen har sett maken til på lenge. Og, i mye mindre skala, men for meg like betydningsfullt, etter at mamma gikk bort viste folk rundt oss en slik medfølelse og omtanke for oss at jeg ble helt utrolig rørt! TUSEN TAKK til dere som har vært en så fantastisk støtte denne tiden! 

Jeg ser fram til å begynne et nytt år, og jeg håper året bringer oss alle MANGE gode, fine dager med familie og venner.

Ønsker dere alle et riktig 
GODT NYTTÅR!!!!!!!!!!!!!!!



Takk for d gamla! :-)

Klem, Lena.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home