Lenas blogg

Sunday, June 20, 2010

God morgen godtfolk :-)

Jeg drikker kaffe med perfekt melkeskum og lurer på hva denne dagen skal brukes til.
Det har vært litt hektisk aktivitet i helgene i det siste, i ukedagene og forsåvidt.. Jeg føler at det meste av husholdning/gutter/matlaging/klesvask har vært overlatt til Petter, mens jeg har vært ute og flydd. Men det er stort sett bare kjekke ting som foregår da, så jeg klager ikke :-)



Om to uker starter ferien. Da er livet konsentrert om guttene og alt vi skal gjøre sammen som familie. Kan hente inn litt dårlig samvittighet der.. :-)
I går kveld var det middag på restaurant for å feire ei venninne som fylte 32. En hel jentegjeng, der de fleste skulle på byen etterpå. Kos :-) Alltid kjekt å treffe litt nye folk og. Og "bursdagsbarnet" så strålende fornøyd ut :-)) Men jeg dro hjem like etter middagen. Følte meg litt kjip. Som om jeg ikke ville være med på festen. Men, for å være ærlig, har formen i grunnen vært på bunn i laaaang tid nå. Ukesvis med intens hodepine som fører til kvalme og svimling. Blir litt utmattet av det... Føler ikke for å ta festen "helt ut".. Skal ikke bruke mye plass på å klage, men er en smule lei av å være dårlig nå, og det har toppet seg litt den siste uken, så jeg nærmest må krype ut av sengen om morgenen. Tror Petter er en smule lei av det og.. Skjønner det SÅ godt. For jeg er selv sånn at jeg blir fort lei av å måtte ha sympati med folk som "alltid" har vondt!! Ja, ja. Nok om det :-)
Nå har min eldste gutt hatt siste dag i 1. klasse. Nå er han 2.klassing! Det er litt sprøtt. At jeg har en så stor gutt!! Men gud så herrrlig når gutta begynner å bli såpass selvstendige at mye går av seg selv, uten at de behøver hjelp til alt :-)



Jeg var forresten og besøkte min farfar i går. Det skjer jammen ikke ofte, desverre. Han er en koselig mann, med masse lurt i toppen. Men han er, tja.., eksentrisk? Snål? Han bor i et eldgammelt hus, som kunne vært vakkert- men det ser ikke ut. Fordi hans forståelse av vedlikehold er "man tager hva man haver", eller "hva man finner i hagen.." og bruker det om att og om att. Hva skal man med nytt om man kan bruke det som er gammelt. Og da mener jeg ikke fint, gammelt. Bare gammelt... Som  min bror fortalte: Farfar klippet plenen sin. Og så vokste det noen ville blomster midt i plenen flere steder- da bare klippet han rundt disse- for de var jo så flotte! Han har en stor hage- tomten må jo være verdt en formue. Men det er jo en ren jungel og skrap-handler-stilen dominerer det meste :-) Et paradis for oss når vi var små :-) Herlig at det finnes mennesker som han og :-))
Nå skal jeg ut i hagen og finne insekter. Vi kjøpte kjøttetende planter i går. Og guttene og jeg hadde det knallkjekt med å fange insekter som vi "matet" planten med. Ganske fasinerende! (litt slemt mot edderkoppene..).
Ha en fortryllende, fin søndag!


Klem, Lena.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Og bursdagsbarnet har akkurat lest dette og synes ikke du er kjip i det hele tatt! Kjempe kjekt å ha deg med på feiringen og helsa kommer alltid først! Dumt at du ikke er i form for tiden, og håper virkelig det bedrer seg snart :) God bedring og klemmer til deg! Farfaren din sin hage høres ut som et slikt sted jeg selv som barn elsket - men som voksne ikke alltid ser helt logikken i - herligt og ;) Klem! SW.

Sunday, June 20, 2010  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home