Lenas blogg

Wednesday, June 9, 2010

"Kjære Blogg.."

"Kjære Blogg".. :-)

Det var vel noe sånt jeg så for meg da jeg startet bloggen; en slags "dagbok" med tanker og meninger om hendelser og samtaler i hverdagen.
Nå har det virkelig dabbet av dette her. Er litt umotivert og travel. Men når noen kommenterer bloggen og jeg hører at den blir lest av flere enn jeg hadde trodd, ja da kommer litt av motivasjonen plutselig tilbake :-)

Nå er det allerede juni måned, og i dag skal jeg ut i hagen i bikini, så varmt er det. Fantastisk!! Jeg elsker sommeren så høyt!! Jeg hadde et lite "lynkurs" for ungene på jobb her om dagen: "Alt det kjekke man kan gjøre ute om sommeren". Det er bare sånne små, banale ting som alikevel er så skjønt. Fordi jeg forbinder det med sommer, varme og barndom. F.eks smørblomst-testen: Liker du smør? Holder smørblomsten under haka, det "lyser" gult under haken- da liker du smør.. Og så er det løvetann-blomstene som har visnet og lukket seg:
Del de i to, se på frøene nederst. Er de Hvite er det "sukker", er de lys-brune er det "te", er de nesten svarte er det "kaffe". Du må gjette før du åpner: te, kaffe eller sukker?..
Og så kan du spise surstilker og surblader.. Og lete etter insekter. Og lete etter firkløver. Og legge løvetann-stilker i vann slik at de krøller seg.. Og spille på et gress-strå.. Osv., osv. Viktig lærdom for søte, små! :-))

I dag får jeg levert "varer" på døren. Mary-Kay produkter.. For de som kjenner meg godt, er det ikke helt typisk meg kan du si.. :-)
Jeg var i forening i forrige uke, og ei av damene der driver med salg av Mary-kay produkter, og demonstrerte noen av disse for oss. Kremer, peeling, rens, make-up.. Jeg fikk noen vantro blikk da jeg fortalte at jeg renset huden med "Make-up servietter" og smørte meg med kremer fra Rema 1000.. Det var visst ikke helt riktig det.. :-) Har vel aldri vært særlig oppdatert i verken mote-verden eller hudpleie/make-up verden.. Jeg bruker et tynt lag mascara på øverste vippe-kant og muligens litt pudder når jeg føler for det.. :-) Men nå har jeg altså handlet, og nå skal huden bli så flott som den aldri før har vært :-)


 


Nå er det snart tid for ferie og. Gud så godt det skal bli. Jeg er så priviligert at jeg trives godt på jobb. Men jeg hadde nok trivdes best hvis jeg hadde en 50% stilling og masse fri-perioder innimellom. Vinner jeg noen gang det store Lotto-gevinsten, blir det noe av det første jeg prioriterer. Mer fri! Late dager med god tid til guttene, tid til å slumre litt før man må stå opp. Å kunne ta dagene som de kommer, uten hast og tett program. Herrrrligt!

Nå er det tid for en lyn-dusj før jeg hiver på meg bikini og iler ut i solen.
Ha en fantastisk solskinns-dag :-))


Lena.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Så koselig å lese juni opppdateringen din :) Spesielt de små sommerlekene vi gjorde da vi var små - husker særlig den med smørblomstene! Gleder meg selv til Maty Kay produktene - nå bli vi sommerfine hele gjengen! :) SW.

Wednesday, June 09, 2010  
Anonymous Anonymous said...

Eg e titt og ofta innom bloggen din, blir alltid glad når du har någe nytt på hjerta:)
Enig med deg at late "gjør akk. det du har lyst til dager" er supert!! Og ikkje minst når solå skinne og det e sommer! For d e d idag!:)
Snakkes i mårå tidlig, søte du!
Tuddelut.

Wednesday, June 09, 2010  
Anonymous Anonymous said...

Dåkkår e bare heilt skjønne :-)))

Wednesday, June 09, 2010  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home