Lenas blogg

Friday, August 31, 2012

Tid for oppdatering..

Nå er sommeren på hell, 
men dette er en vakker sommerkveld. 
Vi nyter alle stråler solen sender. 
Det kan fortsatt planlegges en grillfest ute, med venner. 
Men litt og litt blir solen mindre het. 
Og høsten starter, det er noe alle vet. 
Vi holder fast i siste sommerkveld, 
og gleder oss snart med lengsel, til vinteren er på hell.. :-) 



Oi, det var ikke et av de bedre diktene jeg har laget... :-)))

Håper alle har hatt en vidunderlig sommer! Nå har hverdagen slått til igjen, og livet går inn i vante spor..


Min sommer har vært fantastisk! Vi har vært på Filippinene, som er et helt utrolig, flott, godt, varmt, spennende, annerledes, fattig og kontrastfylt land! Vi er alle enige om at dette har vært tidenes ferie! Og vi skal helt definitivt tilbake om noen år. For en opplevelse!






Nå er det rutiner, travle ettermiddager, opptatte helger og dårlig samvittighet for at jeg er en altfor travel mamma som gjelder..
Og så skal det trenes nesten hver dag og.. Jammen er det på tide at Lottoen slår til snart! Det viktigste jeg skal kjøpe meg da, er MER FRI! Tenk å kunne jobbe redusert, ca. 50%. Å, himmel, det hadde gjort GODT!


Sånn ellers... Det går bra. Alt er STRÅLENDE med mann, barn, hus, jobb, venner. Det er mer enn man kan ønske seg :-)


Jeg klarer allikevel å være litt lei og "tungsindig" oppi alt dette flotte.. Denne uken er nok litt ekstra lei. Var i begravelse på onsdag. Det var min manns farmor, guttenes oldemor som ble gravlagt. Hun var en gammel dame. Hun hadde ikke mer å leve for, etter at hun mistet mannen sin i vår har hun vært trist og blitt dårligere og dårligere. Helt greit. Naturens gang. Men trist uansett.


Det som gjør det vanskelig er vel det at dette var min femte begravelse på 8 måneder nå.. Og hver gang ripper det opp vonde minner og sterke følelser. Det får ikke gro i fred.. Og så er det en del annet som foregår rundt oss som er vanskelig. Som gjør at jeg ikke klarer å senke skuldrene ordentlig. Sover dårlig, grubler mye og har en lei hodepine som ikke vil gi seg.. Det må vel snart være slutt på "vanskelige tider" nå. Det går seg nok til :-) Og jeg nekter å være negativ. Jeg VIL være positiv og optimistisk. DET GÅR BRA :-)



Og det går jo BRA også! Mye går mye bedre!! I dag var Jonatan og Pelle med meg ned til mammas grav og pyntet og luket. De har ikke vært med meg ned siden begravelsen hennes. Har ikke villet spørre de heller. Jonatan har vært så enormt følsom rundt ALT som har med mormoren sin å gjøre.. Men i det siste, etter sommerferien, virker det som han endelig kan prate litt uanstrengt om henne. Vi kikket til og med på bilder av henne her om dagen. Det har nesten vært for vondt fram til nå.





Jeg tenker fortsatt på henne daglig, og savnet er der. Sterkt mange ganger, men oftere bare som en svak, vond lengsel..




"If I had a single flower for every time I think about you, I could walk forever in my garden".  ~Claudia Ghandi



Vi har MYE kjekt foran oss også nå. Mye å se fram til :-) Allerede i morgen skal jeg avgårde på hyttetur med skjønne venninner og forenings-venninner fra ungdommen. Vi skal på spa og hyttetur med vin og god mat. Det blir garantert en suksess!!! :-)

Til uken har guttene her bursdag, så da blir det opptil flere bursdagsfeiringer og selskap :-)





Neste helg blir det hyttetur og sauesanking!


Og helgen etterpå er det jentetur til Oslo, hotell hele helgen og KK-mila (løp) på lørdagen :-))


GØY!!


Livet er i grunnen ganske så fin, fint :-)


Ønsker dere alle en FORTRYLLENDE god helg!!!!


STOR klem,

Lena.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home